Bosh sahifa Blog Sahifa 16

O‘zbekistonda milliy bulutli platforma hamda sun’iy intellekt modeli yaratiladi — prezident

0

Yaqin besh yilda xususiy investorlar ishtirokida quvvati 500 MVtdan ortiq bo‘lgan 20 ta data-markaz qurish rejalashtirilmoqda.

Avvalroq Shavkat Mirziyoyev IV Toshkent xalqaro investitsiya forumining yalpi majlisida ishtirok etib, nutq so‘zlagani haqida xabar berilgandi. Mamlakat yer osti boyliklarining salohiyati $3 trlnga baholanmoqda.

Davlat rahbari dunyo iqtisodiyoti yangi davr va o‘zgarishlar oldida turgani, bu barqaror rivojlanish uchun davlatlarni hamkorlikda ishlashga undayotganini qayd etdi.

Asosiy yo‘nalish “yashil” iqtisodiyot modeliga o‘tish bo‘lib, xususan, O‘zbekiston iqtisodiyotni barqaror energiya resurslari bilan ta’minlash uchun “yashil” energetikani rivojlantirmoqda.

Sohaga qariyb $6 mlrd to‘g‘ridan to‘g‘ri xorijiy investitsiya kirib keldi. Elektr energiyasi ishlab chiqarish hajmi 59 mlrddan 82 mlrd kVt/soatga yetdi. Keyingi besh yilda bu ko‘rsatkich 120 mlrd kVt/soatdan oshib, “yashil” energiya ulushi 54% ga yetadi.

Elektr tarmoqlarini yangilashga $4 mlrd jalb qilinadi. Joriy yilda Samarqandda, kelgusi yildan yana 8 ta hududda elektr tarmoqlari xususiy sheriklikka beriladi. Shu yil global uglerod bozorlariga qo‘shilib, Yashil O‘zbekiston iqlim investitsiyalari platformasi yaratiladi.

Prezident ikkinchi yo‘nalish sifatida iqtisodiyotning “drayveri»ga aylanayotgan raqamli texnologiya va sun’iy intellektni qayd etdi. Shu yilning o‘zida IT eksporti $1 mlrdga yetadi. 2030-yilga borib, buni 5 baravar oshirish uchun salohiyat va imkoniyat yetarli ekanligi ta’kidlandi.

2026-yil “Bulutli texnologiyalar” milliy platformasi ishga tushadi. Yaqin besh yilda xususiy investorlar bilan birga quvvati 500 MVtdan ortiq 20 ta data-markaz barpo etiladi.

Shuningdek, mamlakat boy tarixi, azaliy qadriyatlari hamda yangi kreativ g‘oyalarni o‘zida taqdim etuvchi sun’iy intellektning milliy modeli ishlab chiqiladi. Tizim samaradorligini ta’minlash uchun “Bir million sun’iy intellekt yetakchilari” loyihasi boshlangan.

Yana bir ustuvor yo‘nalish — moliya sohasini transformatsiya qilish bo‘ladi. Mamlakatda Moliyaviy barqarorlik kengashini ta’sis etish, Markaziy bankda kiberxavfsizlik va moliyaviy texnologiyalar platformalarini ishga tushirish rejalashtirilgan.

Prezident bozor kapitallashuvi $1 mlrddan ortiq bo‘lgan startaplar sonini ko‘paytirish maqsadini e’lon qildi. Shu bois “Muqobil investitsiya jamg‘armalari to‘g‘risida»gi qonun loyihasi ishlab chiqildi. Kelgusi besh yilda venchur va boshqa muqobil sarmoyalar hajmini $1 mlrdga olib chiqiladi.

Yil boshidan buyon 636 ta kompaniya IT Park Uzbekistan rezidentiga aylandi

0

May oyida texnoparkka 116 ta yangi kompaniya qo‘shildi, ishtirokchilarning umumiy soni 2846 taga yetdi.

2025-yilning yanvar-may oylarida IT Park Uzbekistan rezidentlari soni 636 taga ko‘paydi. Bu haqda texnopark matbuot xizmati xabar berdi.

Shundan 369 rezident Toshkent shahrida ro‘yxatdan o‘tgan bo‘lsa, 267 ta kompaniya O‘zbekiston hududlarida faoliyat yuritmoqda.

IT Park’ning 284 nafar yangi rezidenti, shu jumladan 117 ta xorijiy korxona xorijga xizmatlarni eksport qilishni rejalashtirmoqda. Toshkentdan ishlaydigan eksportchilar $46 mlndan ortiq, hududiy kompaniyalar esa $31 mlndan ortiq eksport tushumini kutmoqda.

Yangi kompaniyalar asosan quyidagi to‘rtta asosiy sektorda joylashgan:

  • IT-xizmatlar — 142 ta kompaniya, shundan 72 tasi xorij ishtirokida;
  • BPO (biznes jarayonlari autsorsingi) — 87 ta kompaniya, shu jumladan 19 ta xorijiy kompaniya;
  • Xizmat ko‘rsatish yechimlari — 33 ta kompaniya, shu jumladan 16 ta xorijiy kompaniya;
  • O‘yinlarni ishlab chiqish va ijodiy sanoat — 22 ta kompaniya, ulardan 10 tasi xorijiy kapital ishtirokida.

Besh oy ichida IT Park’ga xorijiy kapital ishtirokidagi 164 ta kompaniya qo‘shildi. Texnopark geografiyasi 61 mamlakatga, jumladan, yangi davlatlar — Iordaniya, Gonkong, Indoneziya, Lixtenshteyn, Yangi Zelandiya va Norvegiyaga kengaydi.

Yaponiya rezident kompaniyalari soni ikki barobarga, Xitoy — 71% ga, Turkiya — 133% ga, Ozarbayjon — 67% ga oshdi.

May oyida 116 ta yangi kompaniya IT Park rezidentiga aylandi va ishtirokchilarning umumiy soni 2846 taga yetdi. Shundan 51 tasi eksportga yo‘naltirilgan, 22 tasi xorijiy kapital ishtirokidagi korxonalardir.

Yangi xorijiy rezidentlar orasida AQSh, Yaponiya, Janubiy Koreya, Buyuk Britaniya, Fransiya, Iordaniya, Ruminiya, Ispaniya, Eron va Pokiston kompaniyalari bor.

Shuningdek, yangi rezidentlarning biznes faoliyati quyidagicha taqsimlangan:

  • 23 ta kompaniya BPO va tegishli xizmatlar sohasida ishlaydi;
  • 17 tasi IT-mahsulotlarni ishlab chiqishga ixtisoslashgan;
  • 7 tasi IT xizmatlarini taqdim etadi;
  • 4 ta kompaniya kreativ sohalarda faoliyat yuritadi.

May oyida IT Park hududiy filiallarida 17 ta kompaniya eksportga yo‘naltirilgan rezident maqomini oldi, ulardan 7 tasi xorijiy kapitalga ega. Kelgusida yangi kompaniyalar 235 dan ortiq yangi ish o‘rinlarini yaratishi va $2,6 mlndan ortiq eksportni ta’minlashi kutilmoqda.

IT Park yaqinda rezident maqomini olgan bir qator xorijiy kompaniyalarni sanab o‘tadi: Osystems (Ispaniya va Iordaniya), Fortis Instruments South (Fransiya), Hucorp Global (Janubiy Koreya), Euroanswer (Ruminiya), Unitlab AI (AQSh).

Samarqand shahrida “Xalqaro Biznes Marafon” bo‘lib o‘tdi

0

📆 4-iyun kuni 📍Samarqand shahridagi “Yoshlar markazi” binosida 💰 “Xalqaro Biznes Marafon” bo‘lib o‘tdi.

📌 Tadbir Global yoshlar festivalining “Yoshlar tadbirkorligi” haftaligi doirasida tashkil etilayotgan bo‘lib, unda muvaffaqiyatli tadbirkorlar, soha mutaxassislari ishtirok etishdi. Marafonda yoshlar:

✨ Startap va biznes g‘oyalarni taqdim etish va ular bo‘yicha tavsiyalar olish imkoniyati;
✨ Tadbirkorlikda muvaffaqiyatga erishgan insolar tajribasi bilan tanishuv;
✨ Networking va hamkorlikka yo‘l ochuvchi aloqalar;
✨ Va eng muhimi jonli muloqot qilishga erishishdi.

Tadbirga oid barcha suratlarni quyidagi havola orqali ko’rishingiz mumkin:

https://teletype.in/@yoshlarkelajagimiz12/KQ75iN-C5rK

El-yurt umidi jamg‘armasining birinchi stipendiya tanloviga arizalar qabuli boshlandi

0

Nomzodlar xorijiy universitetdan qabul xatini olgan, belgilangan yosh chegarasiga muvofiq bo‘lishi kerak.

Prezident huzuridagi Istiqbolli kadrlarni tayyorlash bo‘yicha El-yurt umidi jamg‘armasi joriy yilgi birinchi ochiq stipendiya tanlovini e’lon qildi.

Tanlov uchun o‘rin ajratishda STEM yo‘nalishlari (ilm-fan, texnologiya, muhandislik va matematika) va iqtisodiyotning drayver sohalariga (energetika, transport, urbanizatsiya, arxitektura va qurilish, qishloq va suv xo‘jaligi, geodeziya, yer munosabatlari) hamda davlat boshqaruvi va boshqa dolzarb ijtimoiy yo‘nalishlarga (tibbiyot, ta’lim) maqsadli asosda alohida ustuvorlik berildi.

Joriy yilgi birinchi stipendiya tanlovi uchun jami 450 ta o‘rin ajratilgan bo‘lib, shundan 130 tasi bakalavriat, 220 tasi magistratura hamda 100 tasi doktorantura uchun belgilangan.

Tanlovda bakalavriat uchun 30 yosh, magistratura uchun — 22−40 yosh hamda PhD uchun 25−45 yoshgacha bo‘lgan nomzodlar ishtirok etishlari mumkin.

Nomzodlar hujjat topshirishda quyidagi ma’lumotlarni yuklashlari lozim:

  • jamg‘arma ijrochi direktori nomiga ariza (namunasi platformada mavjud);
  • xorijiy universitetning qabul xati (Letter of acceptance);
  • mehnat daftarchasi nusxasi (mavjud bo‘lsa);
  • attestat yoki diplom nusxasi;
  • xalqaro til sertifikati;
  • motivatsion insho va boshqalar.

Bunda nomzodlar xorijiy ta’lim muassasasi haqidagi ma’lumotlarni kiritishi kerak. Ya’ni oliygoh joylashgan mamlakat, uning reytingi, bilim va ta’lim sohalari, o‘qish uchun to‘lov hamda universitet ajratgan grant miqdorini ko‘rsatishlari kerak.

Hujjatlar jamg‘arma tomonidan ishga tushirilgan el-yurt.uz onlayn platformasi orqali joriy yilning 16-iyunigacha qabul qilinadi.

Batafsil ma’lumotlarni jamg‘armaning eyuf.uz sayti, (71) 203−00−47, (71) 203−00−49 telefon raqamlari hamda @Eyufmatbuot Telegram-manzilidan olish mumkin.

Joriy yilning may oyida El-yurt umidi jamg‘armasi prezident huzurida qayta tashkil etilgandi. Xorijiy top universitetlarga kirgan yoshlarga El-yurt umidi stipendiyasi tanlovlarsiz ajratiladi.

O‘zbekistonda ish haqi, pensiya va nafaqalar 10% ga oshiriladi — Iqtisodiyot va moliya vaziri

0

Oxirgi marotaba o‘tgan yilning kuzida pensiya va nafaqalar 15% ga, ish haqlari 10−15% ga oshirilgandi.

O‘zbekistonda ish haqi, pensiya, nafaqa hamda stipendiyalar 10% ga oshiriladi. Bu haqda 3-iyun kuni Oliy Majlis Qonunchilik palatasining navbatdagi majlisida Bosh vazir o‘rinbosari — iqtisodiyot va moliya vaziri Jamshid Qo‘chqorov ma’lum qildi.

Vazir prezident tomonidan budjet tashkilotlari xodimlarining ish haqi, pensiya, nafaqa va stipendiyalarni 10% ga oshirish bo‘yicha farmon imzolanganini qayd etdi.

“Prezident ularni inflyatsiyaga nisbatan yuqori darajada oshirish bo‘yicha farmonga imzo chekdilar, yaqin orada rasman e’lon qilinadi”, — dedi vazir.

O‘zbekistonda oxirgi marotaba 2024-yil 1-sentabrdan pensiya va nafaqalar miqdori 15% ga oshirilgandi. 1-oktabrdan budjet tashkilotlari xodimlari, xususan, pedagoglar va tibbiyot xodimlarining ish haqi 15%, boshqa budjet tashkilotlari xodimlarining oyligi esa 10% ga ko‘tarilgan.

Mamlakatda pensiya va nafaqalar miqdorlari inflyatsiya darajasining o‘sish sur’atlari asosida oshirib boriladi. Fuqarolarga pensiya tayinlash uchun davlat xizmatlari markazlari yoki Yagona portal orqali murojaat qilish huquqi berildi.

Joriy yilning birinchi choragida O‘zbekistonda o‘rtacha oylik ish haqi 5,79 mln so‘mni tashkil etdi. Hududlar bo‘yicha eng yuqori ko‘rsatkich 9,8 mln so‘m bilan Toshkentga, eng past ko‘rsatkich esa 4,08 mln so‘m bilan Qashqadaryoga to‘g‘ri keldi.

Avvalroq, 1-sentabrdan maktab va bolalar bog‘chalari direktorining ish haqi oshirilishi haqida xabar berilgandi. Kelasi yildan maktab direktori va o‘rinbosarlariga KPI asosida 20% gacha oylik ustamalar berib boriladi.

Ozbe: Kamronbek qanday qilib $300 bilan o‘z biznesini boshlagandi?

0

Biznesini $300 dan boshlab 3 yilda yillik aylanmasini 1 mlrd so‘mga yetkazgan Ozbe brendi asoschi Kamronbek Nodirbekov Spot’ga 16 yoshida qanday qilib biznesni boshlagani, sohadagi qiyinchiliklar, shuningdek, blogerlar bilan qanday tartibda ishlashi haqida gapirib beradi.

Yoshi 20 da bo‘lgan Kamronbek Nodirbekov qiziqishlari ortidan sherigi Aziz Toxirov bilan 16 yoshida Ozbe brendiga asos soladi. Ularning Mustaqillik, Amir Timur, Ozbe, Proud to be Ozbe kabi droplariomma orasida keng tarqalgan.

Ushbu droplar orqali brend milliylikni faqat atlas, adras, taqinchoq va naqshlar bilangina emas, balki so‘zlar, shuningdek, O‘zbekistondagi mashhur me’moriy obidalar tasviri orqali ham ifodalash mumkinligini namoyon etdi.

Bugungi kunda Ozbe brendi ostida — Ozbe community ham shakllangan bo‘lib, uning asosiy maqsadi xayriya loyihalarini amalga oshirish, kreativ yoshlarni bir nuqtaga jamlashdan iborat.

Brend bu bilan cheklanib qolmay, B2B yo‘nalishida ham bir qator kompaniyalar bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘ygan. Xususan, Yandex Music’ning Uchqun loyihasi, Toshkentdagi Inha universiteti bilan merchlarustida ishlash bo‘yicha shartnomalar imzolagan.

Kamronbek Spot’ga qiziqishlari qanday qilib tadbirkorlikka olib kelgani, nima sabab sherigi ijtimoiy tarmoqlarda ko‘rinish bermayotgani hamda bu biznesdagi qiyinchilik va xatolari haqida gapirib berdi.

Ozbe’ning yaratilishi: biznes boshlash uchun 16 yoshli do‘stlar $300 pulni qayerdan olishgandi?

2021-yil. SMM kursiga qatnab yurgan kezlarim Aziz Toxirov ismli bola bilan tanishib qoldim. Bir maktabda 11 yil davomida parallel sinflarda o‘qib bir-birimizni umuman tanimagan ekanmiz.

16 yoshda u bilan SMM bo‘yicha birgalikda loyiha olmoqchi bo‘lib turli korxona, tashkilotlarga bordik — yosh bo‘lishimizga qaramasdan loyihalar uchun $500, $1000 lik hisoblar so‘rardik. Lekin ulardan ijobiy javob olmasdik.

Shundan so‘ng, tovarlar savdosi bilan shug‘ullanish g‘oyasi paydo bo‘ldi. Bu yo‘nalishda tajriba orttirishga harakat qildik — Xitoydan tovar olib kirish eng maqbul variantdek tuyuldi. Ammo mahsulotlarning yetib kelish jarayoni hamda ularni sotish ancha vaqt talab qilgani sabab bu g‘oyadan ham voz kechishga to‘g‘ri keldi.

Chap tomonda Aziz Toxirov, o‘ng tomonda Kamronbek Nodirbekov. Foto: Kamronbek Nodirbekovning shaxsiy arxividan

Pinterest’da Nike brendining olov, yurak shaklidagi svitshotlarini ko‘rib qoldik. Shundan so‘ng mahsulotni o‘zimizda chiqarish fikri paydo bo‘lib, tikuv fabrikalarini qidirdik.

G‘oya bor, lekin tikuv fabrikalariga to‘lov qilish uchun pul yo‘q — mablag‘imiz bo‘lmaganligi sababli ular bilan sotuvdan tushgan daromad orqali to‘lovni amalga oshirish bo‘yicha kelishib ko‘rmoqchi bo‘ldik. Lekin buning ham iloji bo‘lmadi.

Shundan so‘ng, g‘oyamizni yaqinlarimizga tushuntirdik — do‘stimizdan $200 qarz olganmiz, qolgan $100 ni onam berib turganlar. Shunday qilib, 2022-yil 22-fevral kuni jami $300 bilan Ozbe brendiga asos solganmiz.

Brendni nomlash, do‘stlarning ajralishi: $10 ming tovar muzlab qoldi

G‘oya paydo bo‘lgandan so‘ng unga nom berishimiz kerak. Ikki variant bo‘lgan: sherigim Aziz — Clouds, men esa Ozbe deb nom berishni taklif qildim.

O‘sha paytlarda Instagram sahifamdagi taxallusim Kamron Ozbe bo‘lgani sabab bu nom paydo bo‘lgandi — sahifamdagi nomni brendga berish g‘oyasi tug‘ildi.

Pinterestda Nike mahsulotidan ilhomlanib, ozbe batterfly’sflameva ozbe’ning maxsus logotipi tushirilgan birinchi svitshotlarimizni chiqardik. Aynan shu dropdan birinchi marotaba 3 ta rangda, 50 dona mahsulotni sotuvga chiqarganmiz. Birinchi dropdan foyda ko‘rilmagan, asosiy maqsad tezroq sotib mahsulotni ommalashtirish bo‘lgan.

2023-yilga kelib, yopilib ketishimizga bir baxya qoldi. Fevral oyining boshida qish mavsumiga mo‘ljallangan drop chiqarib qo‘ydik, aksiga olib oyning o‘rtalarida kunlar isib ketdi.

Natijada, $10 minglik — 80% tovarlar bilan qolib ketib, 6 oycha yangi mahsulot chiqarilmadi. Aynan shu vaqtda ko‘pchilik Ozbe’ni yopilib ketgan, deb o‘yladi. Oktabr oylarida qarzlar bilan bo‘lsa ham yangi “Yana o‘yinda” nomli drop chiqardik.

kamronbek nodirbekov, ozbe

Bu to‘plam yaxshi ketganday bo‘ldi, lekin sherigim bilan kelisha olmadik — yaxshi notada xayrlashdik. To‘g‘risini aytganda mas’uliyatni to‘g‘ri taqsimlay olmagandik — 2023-yilning dekabrlarida ajralganmiz desak bo‘ladi, 2024-yilning boshidan boshlab biznesni o‘zim yuritishni boshladim.

Droplar dizayni: xorijga savdo hamda Teplo store

Droplardagi chizmalar g‘oyasi o‘z-o‘zidan keladi yoki qaysidir bir dizayndan ilhomlanib yaratiladi. Lekin, boshqalardan ilhomlanib yaratilish uni to‘g‘ridan to‘g‘ri ko‘chirib olinadi, degani emas — har bir brendning o‘z yo‘nalishi va oqimi bor.

Birinchi to‘plamdagi svitshot 220 ming so‘mdan sotuvga chiqarilgan. 3 yilda 20 dan ortiq drop chiqardik. Boshida 100−150 dona dropga sotuv bo‘lgan bo‘lsa hozir bu ko‘rsatkich 2000 yoki 3000 ga ham boradi. Sotuvda mavsumiylik muhim — qishda 1 dona xudining puliga yozda 3 dona futbolka chiqarish mumkin.

Bugungi kunda Qozog‘iston, Rossiya hamda Yevropadan Germaniya, Buyuk Britaniya singari davlatlarga droplar sotilgan. Lekin xorijga mahsulotlarni chiqarish katta foyda olib kelmaydi — bu jarayonda yetkazib berish xizmatlari narxi ham inobatga olinadi.

Teplo store’ga to‘xtaladigan bo‘lsak, bu yerda joy olib mahsulot sotish ba’zida o‘zini qoplasa, ba’zida umuman qoplamaydi. Aslida bu savdo qilishdan ko‘ra brendi tanilishiga ko‘proq xizmat qiladi — odamlar bilan muloqot qilib, mahsulotlarimizni yaqindan tanishtiramiz.

Bu yerda 1 dona reyl— 4 mln so‘mga yaqin, 1 dona javon — 2 mln so‘mga ijaraga beriladi. Undan tashqari sotilgan savdodan 10% miqdorida to‘lov qilinadi.

Rostini aytganda, onlayn-savdo qiyin. Shuning uchun, kuz oylarida do‘kon ochishni reja qilyapmiz.

Qizil gilam: xato qilganmiz, biroq…

Xaridorlarning ko‘pini yaxshi eslayman — mahsulotni sotayotganda ular bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri muloqot qilardim. Shunday voqea ham bo‘lgandi — gilam tasviri tushirilgan telefon g‘ilofining bir to‘plami, taxminan 200−300 donasi sotuvga chiqarilib xaridor qo‘liga yetganida g‘ilof ustidagi rasm ko‘chib ketayotganini bilib qoldik.

Shundan so‘ng aynan shu to‘plamdagi g‘ilofni xarid qilgan xaridorlarning barchasi bilan bog‘lanib gaplashib chiqdik: xato qildik, lekin uni to‘g‘rilashga ham harakat qildik. Bu vaziyatda ularga shu turdagi boshqa g‘ilof yoki shu qiymatdagi boshqa mahsulotni taklif qildik — shunda tushundimki, hamma gap to‘g‘ri muloqot qila olishda ekan.

kamronbek nodirbekov, ozbe

Sherigim Azizning buvisini uyidagi gilami tasviri aslida bu. Ozbe’ning eng yaxshi g‘oyalaridan biri sifatida bilaman.

Bundan tashqari, noto‘g‘ri print urib qo‘yilgan holatlar ham bo‘lgan. Bunday vaziyatlarda mahsulot shunchaki yaroqsiz holatga keladi — ularni qayta ishlatsa bo‘ladi, misol uchun, yosh bolalarga kiyimlar tikib sotish mumkin, lekin bu yo‘nalish bizda hali mavjud emas.

Hozircha bunday vaziyatlarda ularni omborxonada saqlashimizga to‘g‘ri keladi. Shunday ekan, xatolar orqali o‘sib boriladi va undan tajriba olinadi — bu narsalardan “cho‘kib” qolish kerak emas.

Brendning ommalashishida marketingning o‘rni

Birinchi navbatda, chiqarilayotgan mahsulot hech kimnikiga o‘xshash bo‘lmasligi kerak — o‘sha paytlarda shu bilan ajralib turardik. Shuningdek, kiyim brendlari hali u darajada ommabop emasdi.

Ozbe’ni ommalashib borishiga birinchi sabab — ijtimoiy tarmoqlar, asosan TikTok platformasidagi sahifamizning yaxshi yuritilgani, deb o‘ylayman. Ikkinchi dropni ommaga taqdim qilayotgan paytimiz sahifadagi videolarni ko‘rib bloger Timur Alixonov mahsulotimizni xarid qilmoqchi bo‘lgan. O‘sha vaziyatda barterasosida ishlash taklif qilingan, shundan buyon hamkorlikda ishlaymiz.

Ular mahsulotni reklama qilib berganlaridan so‘ng 1 kun ichida 40 dona drop sotuviga erishilgan — bu o‘sha davr uchun yuqori ko‘rsatkich edi. Shundan so‘ng ko‘pchilik iste’molchilar bu brendi bloger Timur Alixonovga ham tegishli, deb o‘ylagan.

kamronbek nodirbekov, ozbe

Marketingga deyarli mablag‘ sarflanmaydi — futbolchi Abbosbek Fayzulayev, Timur Alixanov va boshqa taniqli blogerlar bilan barter asosida ishlaymiz. Shuningdek, Instagram-tarmog‘ida ham videolar (reels’lar) tabiiy holda yuqori ko‘rishlar soniga ega bo‘ladi.

Onlayn-savdoning qiyin tomonlari: sahifaga hujum

Birinchi navbatda muloqot qilish qiyin — mahsulotni olamiz, deb yo‘q bo‘lib ketishadi. Agar do‘kon bo‘lsa sotib olish yoki olmaslik o‘rtasidagi “ikkilanishni” yo‘q qilish mumkin. Onlayn-savdoda ko‘proq e’tiborni ijtimoiy tarmoqlar hamda veb-sahifalarga qaratamiz.

Veb sahifamiz “Shopify” ilovasida ishlaydi— bu yerda sahifani yaratish juda oson. Bu bilan o‘zim shug‘ullanganim bois bunga ortiqcha xarajat qilinmagan, faqat oylik to‘lov to‘lanadi.

Boshida veb-sahifamizga hujum bo‘lib, bo‘lar bo‘lmas suratlar qo‘yib tashlashgan. Uni to‘g‘rilagunimizga qadar bir oy Telegram’da maxsus bot orqali savdo qilib turganmiz — bu ham onlayn savodning qiyin taraflaridan biri.

B2B: Bir maydondagi do‘stlar

Ozbe bugungi kunda Yandex music’ning Uchqun loyihasi, Inha kabi universitetlar bilan B2Byo‘nalishida hamkorlikda ishlagan. Undan tashqari Pepsi kompaniyasi bilan o‘tkazilishi rejalashtirilayotgan festivalda ham hamkorlik qilish bo‘yicha muzokaralar ketmoqda.

Buyurtma beruvchi bilan ishlayotganida ular istayotgan mahsulotni 0 dan yig‘amiz: tikishdan boshlab mato sifatigacha.

Xalqaro brendlarga keladigan bo‘lsak, Qozog‘istonda Qazaq Republic brendi mavjud — ko‘pchilik bu brenddan ko‘chirilgan deb o‘ylaydi. Aslida Ozbe’ni ochayotganda bu brend borligini ham bilmaganmiz. Undan tashqari Basqa juda ham unikal mahsulotlar chiqaradi.

kamronbek nodirbekov, ozbe

Bugungi kunda bir yo‘nalishda ishlaydigan brendlar mavjud, misol uchun, Tirikchilik, Ooddiiy, Uma singari. Ular o‘z ustilarda tinmay ishlab yangi droplar chiqarishmoqda.

Bu juda yaxshi, bozorda hammaning o‘z bo‘lagi, nasibasi bor. Ular ham unikal mahsulotlarni beraverishsin biz ham o‘z ustimizda ishlashni davom etaveraylik — birga moda industriyasini rivojlanishni davom etaylik.