Foydali manbalarBiznes haqidaBiznes g’oya: autsorsing kompaniyasini qanday ochish kerak?

Biznes g’oya: autsorsing kompaniyasini qanday ochish kerak?

Bugungi kunda tadbirkorlar o’z ishlarining deyarli barcha qismini autsorsing markazi qilishi mumkin. Ushbu yondashuv o’z xodimlarini ishga olmaslik orqali pulni tejashga yordam beradi. Soliqlarni ushlab qolish, ta’til to’lovi yoki tug’ruq to’lovini to’lashning hojati yo’q. Shu bilan birga, kompaniya yuqori sifatli xizmatni yurita oladi.

Autsorsing biznesi istiqbolli yo’nalishdir. Bunday xizmatlarga talab ortib bormoqda, garchi bu soha yurtimizda endigina rivojlanayotgan bo’lsada. Eng mashhur biznes-jarayonlarni autsorsing xizmatlari bugungi kunda bajarmoqda ular:

Buxgalteriya hisobi, xodimlarni tanlash, marketing va axborot texnologiyalari.

Autsorsing biznesini muvaffaqiyatli boshlashning asosiy sharti -malakali kadrlarni tanlashdir. Bunga juda ehtiyotkorlik bilan yondashish kerak. Sizning jamoangiz uchun sifatli ishlarni bajarishga qodir bo’lgan haqiqiy mutaxassislarni tanlash lozimdir.

Agar biron bir soha bilan umuman aloqangiz bo’lmasa yoki o’zingiz bu sohada hech qachon ishlamagan bo’lsangiz, boshqa odamlarning mahoratini baholash qiyin. Shuning uchun, tanish yo’nalishni tanlash kerak. Bu ishda ishlagan bo’lishingiz shart emas, sizning sevimli mashg’ulotingiz yoki hobbingiz bo’lishi mumkin.

Agar siz autsorsing kompaniyasini qanday ochishga qiziqsangiz, bir vaqtning o’zida bir nechta mijoz kompaniyalari bilan ishlashingiz kerakligini tushunishingiz kerak. Aks holda yaxshi pul ishlay olmaysiz. Barkamol ish oqimi bilan siz doimiy ravishda rivojlanishingiz, yangi xodimlarni yollashingiz va mijozlarni jalb qilishingiz mumkin.

Statistik ma’lumotlarga ko’ra, har yili ba’zi vazifalarni autsorsing qilishni xohlovchilar soni 30% ga o’sib bormoqda. Buning bir qancha sabablari bor:

boshqa masalalar bilan chalg’imasdan, barcha kuchingizni bevosita faoliyatga bag’ishlash qobiliyati;

ko’rsatiladigan xizmatlarning yuqori sifati va mutaxassislardan kafolatlar;

yollangan xodimlarning xarajatlarini kamaytirish;

biznes aloqalarini kengaytirish;

xatolar va noto’g’ri hisoblashlarning minimal xavfi.

Biznes autsorsingi xodimlarni topish va yollashda vaqtni tejashni istagan kichik firmalar, mikrobiznes va yirik kompaniyalar uchun judayam qo’l keladi.

Autsorsing biznesining turlari
Qanday qilib autsorsing kompaniyasini ochishni tushunish kerak? avvalo, qaysi faoliyat sizga eng yaqin ekanligini aniqlang. Ixtisoslashgan xizmatlar doirasi juda xilma-xil bo’lishi mumkin:

O’z advokatingizni yollash juda qimmatga tushadi, shuning uchun muayyan vazifalarga ixtisoslashgan tashqi yuridik bo’lim bilan shartnoma imzolash foydaliroqdir. Bunday mutaxassislar yangi shartnomalarni tahlil qiladi va sud jarayonlarida yordam beradi.

Buxgalteriya hisobi. Kichik va o’rta biznes uchun butun moliyaviy bo’lim yoki hisobchi bo’lishi harajatlarni kamaytirmaydi. Vaqti-vaqti bilan hujjatlarni to’ldiradigan va soliqlarni to’laydigan uchinchi tomon mutaxassisiga ishlarni o’tkazish ancha oson.

Marketing. Odatda bu malakali PR mutaxassislari va reklama beruvchilarning kichik jamoasi. Ular aniq maqsadlar va marketing maqsadlarini shakllantiradilar va original strategiyani ishlab chiqadilar. Bu shaxsiy reklama aktsiyalari va keng ko’lamli kampaniyalarni, veb-saytlarni reklama qilishni va ijtimoiy tarmoqlarda reklama qilishni o’z ichiga olishi mumkin.

Ishlab chiqarish. Agar sizda o’zingizning ishlab chiqarish quvvatlaringiz yoki kichik ustaxonalaringiz bo’lsa, mijoz kompaniyaning ehtiyojlari uchun har qanday elementlarni, yarim tayyor yoki tayyor mahsulotlarni ishlab chiqarishni tashkil qilishingiz mumkin.

IT xizmatlari. Bu veb-saytlarni ishlab chiqish va qo’llab-quvvatlash, xodimlar uchun mahalliy tarmoqni tashkil etish, dasturiy ta’minotni o’rnatish, texnik yordam bo’lishi mumkin.

Bu autsorsing xizmatlarining eng mashhur turlari. Aslida, ularning ko’plaari bor, lekin ularning hammasi ham keng tarqalgan emas. Tozalash, logistika, xodimlarni boshqarish, xavfsizlik kabi sohalar asta-sekin kengayib bormoqda.

O’z biznesingizni qayerda boshlash kerak?
Shunday qilib, siz biznes sifatida autsorsingga qiziqasiz – qayerdan boshlash kerak? Agar faoliyat yo’nalishini allaqachon tanlangan bo’lsangiz, siz korxonani ro’yxatdan o’tkazishingiz kerak. Aksariyat hollarda yakka tartibdagi tadbirkor yoki MChJ yetarli, boshqa tadbirkorlik shakllari kamroq talab qilinadi.

Firmalar ushbu ro’yxatga olish formatini bir nechta sabablarga ko’ra tanlaydilar: buxgalteriya hisobining qulayligi, soddalashtirilgan soliq tizimidan foydalangan holda ishlash qobiliyati va to’ldirish uchun minimal hujjatlar.

Keyingi qadam ofisni ijaraga olishdir. Autsorsing kompaniyasini ochishdan oldin, mijozlarni ofisda qabul qilasizmi yoki onlayn shartnoma tuza olasizmi, hal qiling. Bu sizga shahar markazida keng joy yoki yetarlicha kichik ofis kerakligini aniqlaydi.

Muvaffaqiyatning tarkibiy qismlaridan biri to’g’ri tanlovdir. Noldan tezda boshlash uchun siz o’zingiz yaxshi tushunadigan faoliyatning bir turiga e’tibor qaratishingiz kerak. Masalan, binolarni tozalash yoki IT xizmati. Tor ixtisoslashgan biznesni boshlash orqali siz barqarorlikka tezroq va ko’proq erishasiz.

Doimiy mijozlar doirasi shakllanganda, tegishli xizmatlar va yo’nalishlarni taklif qilish orqali kengaytirishingiz mumkin. Agar siz mijoz hisobini yuritgan bo’lsangiz, yuridik maslahat yoki tahlilchi xizmatlarini qo’shishingiz mumkin.

Bozorga kirish strategiyasini yarating
Biznes sifatida autsorsingni boshlashga qaror qilganingizdan va qayerdan boshlashni rejalashtirganingizdan so’ng, bozorga kirish uchun aniq reja tuzing. Buning uchun raqobatchilaringizni o’rganing. Aniqlash:

sizning shahringiz, mintaqangiz, mintaqangizda kimdir shunga o’xshash xizmatlarni taklif qiladimi;

raqiblarning qanday kamchiliklari va afzalliklari bor;

bu alohida yo’nalish qanchalik talabga ega;

qanday noyob shartlarni taklif qila olasiz?

Kuchli raqobatchilarning mavjudligi, shuningdek, ularning yo’qligi vazifani murakkablashtirishi mumkin. Agar joy allaqachon band bo’lsa va boshqa ko’plab kompaniyalar shunga o’xshash xizmatlarni taklif qilsa, yangi tadbirkor uchun o’z o’rnini topish qiyin bo’ladi. Buning uchun siz autsorsing uchun nostandart g’oyalar va taqdimotlar bilan chiqishingiz kerak bo’ladi.

Agar bozorda raqobatchilar umuman bo’lmasa, bu xizmat tomoshabinlar orasida mashhur emasligini anglatishi mumkin. Yoki birinchi mijozlaringizga taklifingizning afzalliklarini tushuntirish orqali ularni jalb qilish uchun reklamaga ko’p pul sarflashingiz kerak bo’ladi.

Autsorsing biznesini tashkil etish
Autsorsing – bu foydali va istiqbolli biznes g’oya. Ammo korxona muvaffaqiyatli ishlashi uchun, boshlashdan oldin hamma narsani eng kichik tafsilotlarigacha o’ylab ko’ring. E’tibor bering, ko’tarilish va barqaror foyda olish tsikli juda uzoq. Shunday qilib, birinchi oylar uchun operatsion xarajatlarni qoplash uchun sizga mustahkam boshlang’ich kapital kerak bo’ladi:

ofis ijarasi uchun to’lov;

kommunal to’lovlar;

reklama va reklamaga investitsiyalar.

Mijozlar bazasi asta-sekin shakllanadi. Shuning uchun, dastlabki bosqichda siz o’zingizning xodimlaringiz bo’yicha mutaxassislarni yollashingiz shart emas, balki mijozlar va ish qidirayotganlar o’rtasida vositachi sifatida harakat qiling.

Autsorsing uchun mijozlarni qayerdan topish mumkin?

Avvalo autsorsing kompaniyasini ochishdan oldin, mijozlarni qanday jalb qilish haqida o’ylang. Buning uchun turli xil vositalar mos keladi:

veb-sayt yaratish va uni Internetda targ’ib qilish;

kontekstli reklama, tematik resurslar bo’yicha bannerlar;

televideniya, radio, gazetalardagi reklamalar, shuningdek, bannerlar.

E’tibor bering, autsorsing muvaffaqiyati va sizning g’oyangiz bevosita mijozlar soniga bog’liq. Shuning uchun, kattaroq auditoriyani qamrab olish uchun bir vaqtning o’zida bir nechta reklama kanallaridan foydalanishga harakat qiling. Bunga boshqa platformalarni qo’shing, masalan, ijtimoiy tarmoqlar, elektron e’lonlar taxtasi.

Ishga qabul qilish
Ishchilarni tanlash autsorsing kompaniyalarining eng muhim tarkibiy qismlaridan biri bo’lib, biznesni ochishdan oldin o’ylab ko’rish kerak. Ba’zi sohalar uchun dastlab bir kishi kifoya qiladi: advokat, buxgalter, tizim ma’muri. Bunday holda, siz yollanma ishchilarni jalb qilmasdan o’zingiz boshlashingiz mumkin.

Agar korxona muvaffaqiyatli ish yuritsa, siz asta-sekin mijozlar sonini ko’paytirishingiz va xodimlarni kengaytirishingiz mumkin.

Autsorsing mijozlar uchun foydalidir, chunki ular minimal harajatlar bilan yuqori sifatli xizmatlarni olishlari mumkin. Kasal bo’lishi, ta’tilga chiqishi yoki tug’ruq ta’tiliga chiqishi mumkin bo’lgan to’la vaqtli mutaxassislardan farqli o’laroq, autsorsing xizmatlari doimiy ravishda ishlashi kerak. Shuning uchun, bir vaqtning o’zida bir nechta mutaxassislarni yollashga arziydi, shunda biror masala yuz bersa, ishni topshirish uchun kimdir bor.

Samarali jamoani shakllantirish uchun yaxshi ish tajribasiga ega mutaxassislarni qidiring. Ular kam maoshga ishlamaydi, lekin sifatli ishni bajara oladi. Buni e’tiborsiz qoldirmaslik kerak – mijozlarning sodiqligi xavf ostida bo’ladi.

Biznesni rag’batlantirish
Bugungi kunda yangi yo’nalishlarda autsorsing bo’yicha ko’proq g’oyalar paydo bo’lmoqda. Masalan, kompaniyalar nafaqat texnik yoki moliyaviy mutaxassislarni, balki xodimlarga stress va psixologik tanglikni bartaraf etishga yordam beradigan frilanser trenerlar, HR mutaxassislari va hatto uy hayvonlari egalarini ham taklif qilishlari mumkin.

Har bir faoliyat turi ma’lum bir maqsadli mijoz uchun mo’ljallangan. Shuning uchun siz tegishli reklama usulini tanlashingiz kerak. Masalan, buxgalteriya xizmatlarida nafaqat tashrif qog’ozi veb-sayti, balki bannerlar va taxtalarda odatiy reklama ham mos keladi.

Agar sizning xizmatingiz mutlaqo yangi yoki noyob bo’lsa, bepul maslahatlar, sinov tashriflarini tashkil qiling yoki birinchi tashrifda yaxshi chegirma bering. Bu potentsial mijozlarga siz bilan hamkorlik qilish va ishingiz natijalarini baholash qanchalik foydali ekanligini tushunishga yordam beradi.

Biznesni noldan boshlash ko’p vaqt talab qiladigan ishdir. Agar siz eng qiyin bosqichlarni o’tkazib yubormasdan autsorsing kompaniyasini olishni istasangiz, tayyor biznesni sotib olish haqida o’ylang.

Bo‘limlar

So'nggi yangiliklar

Tadbirkorlik rivoji uchun qo’yilgan yana bir qadam

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 30-iyundagi “O‘zbekiston Respublikasida yoshlarga oid davlat siyosatini tubdan isloh qilish va yangi bosqichga olib chiqish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-6017-son Farmoniga asosan...

Toshkent viloyatidagi 20 mingga yaqin bino Yangi Toshkent hududiga o‘tkaziladi

Yuqori Chirchiq tumanidan 6 556ta, O‘rta Chirchiq tumanidan esa 3 167ta obyekt o‘tkazilmoqda. Toshkent viloyatidan 20 mingga yaqin binolar Yangi Toshkent hududiga o‘tkazilmoqda. Bu haqda viloyat...

O‘zbekistonning tashqi savdo aylanmasi salkam 16 mlrd dollarga yetdi

O‘zbekistonning tashqi savdo aylanmasi 6,2 foizga oshgan. 2024 yilning yanvar-mart oylarida O‘zbekiston tashqi savdo aylanmasi 15,8 mlrd AQSh dollariga yetgan. Statistika agentligi ma’lumotlariga ko‘ra, tashqi savdo aylanmasi...

O‘zbekiston mart oyida 1,35 mlrd dollarlik oltin eksport qildi

Mart oyida O‘zbekiston 1,35 mlrd dollarlik, yil boshidan buyon esa 2,66 mlrd dollarlik oltin eksport qildi. 2024 yilning yanvar-mart oylarida O‘zbekistonning tashqi savdo aylanmasi 15,8...

Hamkorlik uchrashuvi bo’lib o’tdi

19-aprel “Shakes Pear” kitoblar olamida “Yoshlar — kelajagimiz” jamg‘armasi hamda Markaziy Osiyo va Janubi-Sharqiy Osiyo biznes hamjamiyati™ (CASEA-BC™) bosh direktori singapurlik Rudy Fang bilan...