Foydali manbalarBiznes haqidaDolce & Gabbana moda brendining yaratilishi

Dolce & Gabbana moda brendining yaratilishi

Har qanday biznes loyihaning, turli brendlarning o‘z tarixi bor. Bugungi kungacha bosib o‘tilgan yo‘l, loyihadagi keskin burilishlar hamda muvaffaqiyatli qadamlar ko‘pchilik uchun qiziq bo‘lishi tabiiy.

Bu gal moda olamida o‘z nomiga, o‘z o‘rniga ega — “Dolce & Gabbana” brendining tarixiga nazar tashlaymiz.

Uning bugungi kungacha qanday shakllangani, qanday jarayon va yo‘llardan o‘tgani ko‘pchilik uchun qiziq bo‘lishi mumkin.

Brend asoschilari

Domeniko Dolce 1958-yil 13-avgustda Sitsiliyaning Palermo shahri chekkasida kichik kiyim-kechak kompaniyasi menejerining kambag‘al oilasida tug‘ilgan. Olti yoshida bola ota-onasiga biznesida yordam bera boshladi. Kichkina Domeniko ishidagi epchilligi uchun uni “tikuv biznesining Motsarti” deb atashgan. Voyaga etganida, Domeniko oilaviy biznesni meros qilib olishi kerak edi, ammo oila uchun kutilmaganda u universitetga o‘qishga kirdi. Bir yil o‘tgach, yigit o‘rta maktabni tashlab, san’at maktabiga bordi. Diplom olgach, Domeniko Milanga yo‘l oldi.

Stefano Gabbana 1962-yil 14-noyabrda Milanda tug‘ilgan. U poytaxtdagi mashhur stilistning noqonuniy o‘g‘li edi. Stefano badavlat oilada o‘sgan. Qimmatbaho italyan butiklarida moda kiyimlarini sotib olib, yoshligida u o‘zi liboslar yaratishini tasavvur qilmagan. Stefano chizishni yaxshi ko‘rardi. San’at kollejining grafika va dizayn bo‘limini ijodiy direktor mutaxassisligi bo‘yicha tamomlagan.

Ular Milandagi atelyeda uchrashishdi va u yerga ikkalasi ham yordamchi bo‘lib ishga kirishdi.

biznes tarixi, dolce&gabbana

Foto: “Dolce & Gabbana” brendi asoschilari, o‘ngda Domeniko Dolce, chapda Stefano Gabbana


Brend qanday rivojlangan

“Dolce & Gabbana” 1982-yilda kichik ustaxona tashkil etib, hamkorlik qila boshladilar. Ularga barokko davri va 50−60-yillardagi italyan filmlari juda yoqardi. Bu ishtiyoq hali ham ularning barcha ijodida mujassam.

Mablag‘ yetishmasligi tufayli kolleksiyaning debyut namoyishi kichik kafeda bo‘lib o‘tdi. 1985-yili dizaynerlar “Milano Collezioni” ko‘rgazmasida o‘z ijodlarini namoyish etdilar. Unda ular “Haqiqiy ayol” to‘plamini taqdim etishdi. Bu namunaviy standartlarga ega bo‘lmagan, ammo zamonaviy va mustaqil bo‘lgan ayollar uchun kiyim edi. To‘plam ko‘pchilikning olqishiga sazovor bo‘ldi.

Brend logotipi

Brend logotipi minimalist dizaynga ega bo‘lib, unda kompaniya nomini tashkil etuvchi ikkita dizaynerning ismlari bor. Kompaniya o’zining ba’zi mahsulotlarida faqat to‘liq ism bilan bir xil shriftdagi D&G bosh harflaridan iborat boshqa versiyadan foydalanadi.

Brend 1985 yilda tashkil etilganidan beri logotip faqat bir necha marta o‘zgargan. Dastlab, moda uyi o‘zining to‘liq firma nomini novdalardan tashkil topgan yumaloq shakl ichida kichik ampersand bilan ishlatgan. Bu yunonlar va rimliklar kiygan dafna gulchambariga o‘xshardi. Yuqori qismida markazda xoch tasvirlangan qirollik toji bor edi.

“Dolce & Gabbana” ilk to‘plamlari

  • 1987-yilda moda uyi to‘qimachilik buyumlarini, ikki yildan so‘ng esa suzish va ichki kiyimlarni tikishni boshladi;
  • 1990-yilda brend erkaklar uchun to‘plamlarni ishlab chiqarishni boshladi;
  • 1992-yilda modalar uyi parfyumeriya sohasida o‘zini sinab ko‘rdi;
  • 1996-yildan boshlab esa erkaklar parfyumlari ham ishlab chiqarila boshlandi.

Brend turli xil savdo belgilari ostida mahsulotlar ishlab chiqaradi:

  • Dolce&Gabbana — qimmatbaho kiyimlar, aksessuarlar va parfyumeriya;
  • Dolce & Gabbana Basic — bu biroz pastroq sifatga ega arzon liniya;
  • D&G Junior — bolalar uchun mahsulotlar;
  • D&G — yoshlar liniyasi.

Soliq to‘lashdan bo‘yin tovlash

2009-yil may oyida Italiya hukumati 2004−2006 yillarda Lyuksemburgga taxminan 249 mln yevro miqdoridagi aktivlarini “Gado” xolding kompaniyasiga o‘tkazgan Dolce & Gabbana egalarini daromadlarini yashirganlikda aybladi.

2013-yil 19-iyun kuni Domeniko Dolce, Stefano Gabbana va ularning biznes hamkorlari 1 mlrd yevro ($1,3 mlrd) daromadlarini deklaratsiya qilmaganlikda aybdor deb topildi.

Sud ikkala modelerni 1 yilu 8 oy qamoq va 500 ming yevro jarimaga tortdi. Sxemani ishlab chiqqan va dizaynerlariga maslahat bergan hisobchi Lusiano Patelli (Luciano Patelli) 20 oylik qamoq jazosiga hukm qilindi.


Brend bugungi kunda

2021-yildagi ma’lumotlarga ko‘ra, brendning aylanma daromadi 1,5 mlrd yevroni, sof foydasi esa 60,5 mln yevroni tashkil qilgan. Xodimlari soni esa 3150 ta.

2022-yilda brend o‘zining barcha to‘plamlarida mo‘ynadan foydalanishni to‘xtatdi.

Bo‘limlar

So'nggi yangiliklar

1-iyuldan Markaziy bank fuqarolarga ipoteka va avtokreditlar berish talablarini kuchaytirmoqda

Qarz oluvchilarning kredit tavakkalchiliklarini baholashda qo‘shimcha ko‘rsatkich hisobga olinadi.1-iyuldan Markaziy bank fuqarolarga ipoteka va avtokreditlar berish talablarini kuchaytirmoqda. Regulyator raisi Mamarizo Nurmuratovning tegishli qarori 28-fevral...

1-oktabrdan xavflilik darajasi yuqori mahsulotlarni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish joriy etiladi

Yil yakunigacha shaffoflik va korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha Texnik tartibga solish axborot tizimi ishga tushiriladi. 27-fevral kuni texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi davlat boshqaruvini takomillashtirishga qaratilgan...

BMT O‘zbekiston tashabbusi bilan 2027 yilni «Xalqaro barqaror va yashovchan turizm yili» deb e’lon qiladi

O‘zbekiston tomonidan ilgari surilgan ushbu rezolyutsiyaga 80 dan ortiq a’zo mamlakat ham mualliflik qildi. 26 fevral kuni Nyu-Yorkda BMT Bosh Assambleyasi tomonidan «2027 yil -...

Bojxona kodeksiga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritildi

Prezident tomonidan imzolangan qonun bilan Bojxona kodeksiga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritildi. O‘zgartirish va qo‘shimchalarga ko‘ra, tovarlarni olib kirishda bojxona qiymatini aniqlashga doir normalar xalqaro standartlarga muvofiqlashtirildi,...

O‘zbekiston qonunchiligida 1-martdan nimalar o‘zgaradi?

O‘zbekiston qonunchiligida 1-martdan boshlab bir qator o‘zgarishlar joriy etiladi.Oziq-ovqat mahsulotlarini eksport qiluvchilarni moliyalashtirishOziq-ovqat mahsulotlarini eksport qiluvchilarga eksportdan oldingi va eksport savdo operatsiyalarini moliyalashtirish uchun 2...

O‘zbekistonliklar mart oyida necha kun dam olishi ma’lum bo‘ldi.

O‘zbekistonliklar mart oyida necha kun dam olishi ma'lum bo‘ldiNavro‘z bayramida o‘zbekistonliklar ketma-ket 4 kun, 8 mart kuni esa besh kunlik ish haftasi ishchilari 3...