Foydali manbalarBiznes haqidaDolce & Gabbana moda brendining yaratilishi

Dolce & Gabbana moda brendining yaratilishi

Har qanday biznes loyihaning, turli brendlarning o‘z tarixi bor. Bugungi kungacha bosib o‘tilgan yo‘l, loyihadagi keskin burilishlar hamda muvaffaqiyatli qadamlar ko‘pchilik uchun qiziq bo‘lishi tabiiy.

Bu gal moda olamida o‘z nomiga, o‘z o‘rniga ega — “Dolce & Gabbana” brendining tarixiga nazar tashlaymiz.

Uning bugungi kungacha qanday shakllangani, qanday jarayon va yo‘llardan o‘tgani ko‘pchilik uchun qiziq bo‘lishi mumkin.

Brend asoschilari

Domeniko Dolce 1958-yil 13-avgustda Sitsiliyaning Palermo shahri chekkasida kichik kiyim-kechak kompaniyasi menejerining kambag‘al oilasida tug‘ilgan. Olti yoshida bola ota-onasiga biznesida yordam bera boshladi. Kichkina Domeniko ishidagi epchilligi uchun uni “tikuv biznesining Motsarti” deb atashgan. Voyaga etganida, Domeniko oilaviy biznesni meros qilib olishi kerak edi, ammo oila uchun kutilmaganda u universitetga o‘qishga kirdi. Bir yil o‘tgach, yigit o‘rta maktabni tashlab, san’at maktabiga bordi. Diplom olgach, Domeniko Milanga yo‘l oldi.

Stefano Gabbana 1962-yil 14-noyabrda Milanda tug‘ilgan. U poytaxtdagi mashhur stilistning noqonuniy o‘g‘li edi. Stefano badavlat oilada o‘sgan. Qimmatbaho italyan butiklarida moda kiyimlarini sotib olib, yoshligida u o‘zi liboslar yaratishini tasavvur qilmagan. Stefano chizishni yaxshi ko‘rardi. San’at kollejining grafika va dizayn bo‘limini ijodiy direktor mutaxassisligi bo‘yicha tamomlagan.

Ular Milandagi atelyeda uchrashishdi va u yerga ikkalasi ham yordamchi bo‘lib ishga kirishdi.

biznes tarixi, dolce&gabbana

Foto: “Dolce & Gabbana” brendi asoschilari, o‘ngda Domeniko Dolce, chapda Stefano Gabbana


Brend qanday rivojlangan

“Dolce & Gabbana” 1982-yilda kichik ustaxona tashkil etib, hamkorlik qila boshladilar. Ularga barokko davri va 50−60-yillardagi italyan filmlari juda yoqardi. Bu ishtiyoq hali ham ularning barcha ijodida mujassam.

Mablag‘ yetishmasligi tufayli kolleksiyaning debyut namoyishi kichik kafeda bo‘lib o‘tdi. 1985-yili dizaynerlar “Milano Collezioni” ko‘rgazmasida o‘z ijodlarini namoyish etdilar. Unda ular “Haqiqiy ayol” to‘plamini taqdim etishdi. Bu namunaviy standartlarga ega bo‘lmagan, ammo zamonaviy va mustaqil bo‘lgan ayollar uchun kiyim edi. To‘plam ko‘pchilikning olqishiga sazovor bo‘ldi.

Brend logotipi

Brend logotipi minimalist dizaynga ega bo‘lib, unda kompaniya nomini tashkil etuvchi ikkita dizaynerning ismlari bor. Kompaniya o’zining ba’zi mahsulotlarida faqat to‘liq ism bilan bir xil shriftdagi D&G bosh harflaridan iborat boshqa versiyadan foydalanadi.

Brend 1985 yilda tashkil etilganidan beri logotip faqat bir necha marta o‘zgargan. Dastlab, moda uyi o‘zining to‘liq firma nomini novdalardan tashkil topgan yumaloq shakl ichida kichik ampersand bilan ishlatgan. Bu yunonlar va rimliklar kiygan dafna gulchambariga o‘xshardi. Yuqori qismida markazda xoch tasvirlangan qirollik toji bor edi.

“Dolce & Gabbana” ilk to‘plamlari

  • 1987-yilda moda uyi to‘qimachilik buyumlarini, ikki yildan so‘ng esa suzish va ichki kiyimlarni tikishni boshladi;
  • 1990-yilda brend erkaklar uchun to‘plamlarni ishlab chiqarishni boshladi;
  • 1992-yilda modalar uyi parfyumeriya sohasida o‘zini sinab ko‘rdi;
  • 1996-yildan boshlab esa erkaklar parfyumlari ham ishlab chiqarila boshlandi.

Brend turli xil savdo belgilari ostida mahsulotlar ishlab chiqaradi:

  • Dolce&Gabbana — qimmatbaho kiyimlar, aksessuarlar va parfyumeriya;
  • Dolce & Gabbana Basic — bu biroz pastroq sifatga ega arzon liniya;
  • D&G Junior — bolalar uchun mahsulotlar;
  • D&G — yoshlar liniyasi.

Soliq to‘lashdan bo‘yin tovlash

2009-yil may oyida Italiya hukumati 2004−2006 yillarda Lyuksemburgga taxminan 249 mln yevro miqdoridagi aktivlarini “Gado” xolding kompaniyasiga o‘tkazgan Dolce & Gabbana egalarini daromadlarini yashirganlikda aybladi.

2013-yil 19-iyun kuni Domeniko Dolce, Stefano Gabbana va ularning biznes hamkorlari 1 mlrd yevro ($1,3 mlrd) daromadlarini deklaratsiya qilmaganlikda aybdor deb topildi.

Sud ikkala modelerni 1 yilu 8 oy qamoq va 500 ming yevro jarimaga tortdi. Sxemani ishlab chiqqan va dizaynerlariga maslahat bergan hisobchi Lusiano Patelli (Luciano Patelli) 20 oylik qamoq jazosiga hukm qilindi.


Brend bugungi kunda

2021-yildagi ma’lumotlarga ko‘ra, brendning aylanma daromadi 1,5 mlrd yevroni, sof foydasi esa 60,5 mln yevroni tashkil qilgan. Xodimlari soni esa 3150 ta.

2022-yilda brend o‘zining barcha to‘plamlarida mo‘ynadan foydalanishni to‘xtatdi.

Bo‘limlar

So'nggi yangiliklar

O‘zbekiston chiqindi gazlarni kamaytirgani uchun Jahon bankidan to‘lov qabul qilgan dunyodagi birinchi davlat bo‘ldi

Energetika sektorida emissiyalarni kamaytirish bo‘yicha hukumat siyosatini qo‘llab-quvvatlash dasturi doirasida erishgan natijalari evaziga O‘zbekiston Jahon bankidan to‘lov qabul qilgan dunyodagi birinchi davlat bo‘ldi. Bu Jahon...

Tadbirkorlar murojaatlarini qabul qiluvchi shtab faoliyatini boshladi

Biznes egalari o‘zlari duch kelayotgan muammolar va takliflarni 24/7 rejimida 1094 va 1100 qisqa raqami orqali yo‘llashi mumkin. Prezidentning tadbirkorlar bilan ochiq muloqotiga tayyorgarlik ko‘rish doirasida tadbirkorlarning...

2025-yil sentabrdan ayrim toifa o‘qituvchilarning oylik maoshi oshirilishi mumkin

Attestatsiyadan o‘tolmagan, tajribasi yetarli bo‘lmagan o‘qituvchilar uchun alohida dastur ishlab chiqilib, malakasi oshiriladi. Prezident Shavkat Mirziyoyev maktabgacha va maktab ta’limi sifatini oshirish, pedagoglar malakasini oshirish tizimini...

Markaziy bank 11ta bankka nisbatan jarima sanksiyasini qo‘lladi

Bundan tashqari, o‘rnatilgan limitlarga amal qilmaganligi uchun 3ta bank chora va sanksiyalar qo‘llanilishi to‘g‘risida ogohlantirildi. May oyida Markaziy bank 11ta bankka nisbatan jarima sanksiyasini qo‘lladi. Bu haqda...

O‘zbekistondagi 7ta OTM dunyodagi Top-1000talikka kirdi

Shuningdek, Toshkent davlat o‘zbek tili va adabiyoti universiteti gender tengligi bo‘yicha dunyoda 10-o‘rinni egalladi. O‘zbekistondagi 7ta oliy ta’lim muassasasi 2024-yil uchun “THE Impact Rankings” reytingida Top-1000talikka...

Uzbekistan Airways Qurbon hayiti munosabati bilan qo‘shimcha aviaqatnovlarni yo‘lga qo‘ymoqda

Parvozlar 15−18 iyun kunlari oralig‘ida Buxoro, Urganch, Farg‘ona, Termiz, Samarqand hamda Namangan shaharlariga amalga oshiriladi.   “Uzbekistan Airways” kompaniyasi qo‘shimcha aviaqatnovlarni yo‘lga qo‘ymoqda. Bu haqda aviakompaniya matbuot...