LoyihalarBiznes motivatsiya"Disney" kompaniyasidan ishtiyoq beruvchi 3 ta biznes motivatsiya

«Disney» kompaniyasidan ishtiyoq beruvchi 3 ta biznes motivatsiya

Qiziquvchanlik, innovatsiya va «afsun» haqida

1.“Nima uchun?” degan savol bilan koʻproq murojaat qiling

Agar farzandlaringiz boʻlsa yoki bolalar bilan tez-tez muloqot qilib tursangiz (yoki bolaligingiz yodingizda boʻlsa), mittivoylarning eng sevimli savoli – “Nima uchun?” ekanini juda yaxshi bilasiz. Kattalar bu savolni juda kam berishadi. Biz faktlar va jiddiy axborotlarga tayanishga odatlanganmiz. Bu ijobiy holat. Biroq raqobatchilarimizda ham xuddi ana shu maʼlumotlar mavjud. Mazkur holatda koʻprogʻiga erishish uchun qanday qilib biznes-strategiyani qurish mumkin? “Nima uchun?” savoli bilan oʻz-oʻzingizga murojaat qilishga harakat qiling.

Masalan, nima uchun odam koʻpincha bitta restoranga tashrif buyurishi holatini tahlil qilamiz:

Nima uchun sevimli restoraningizga borasiz? – U qulay yerda joylashgan va taomlari yaxshi.

Nima uchun sizga taomlari yoqadi? – U mazali va arzon.

Biroq nima uchun aynan shu restoranni tanlaysiz, yaqin atrofda shunga oʻxshagan muassasalar koʻpku? – Bu yerda xizmat sifati yaxshi.

Sizga bunday sifat nima uchun yoqadi? – Siz bilan shunday munosabatda boʻlishadi-ki, oʻzingizni darhol yaxshi his etasiz.

Bunday munosabatda boʻlishganida nima uchun oʻzingizni yaxshi his etasiz? – Restoran menejeri ismlarni yodda saqlaydi va tabassum bilan kutib oladi. Ofitsiantlar shoshilmaydi va kuningiz qanday oʻtganini chin dildan soʻraydilar. Ayrimlari odatiy buyurtmalarimni ham bilishadi.

Nima uchun bu sizni yana va yana aynan shu restoranga qaytishga majbur qiladi? – Bu yerda oʻzingizni deyarli oila aʼzosidek his etasiz, mazkur holat esa bugungi kunda kamyob narsa.

Takror va takror savol bilan murojaat qilib, muassasani yoqtirish muayyan taom va narxga emas, ushbu joyda oʻzingizni qanday his etishingizga bogʻliq ekaniniga amin bo‘ldik . Qaysi sohada ishlashingizdan qatʼi-nazar mijozlar va ularning his-tuygʻulari siz uchun eng muhim narsa boʻlishi lozim. “Nima uchun?” savoli esa ularni yaxshiroq tushunishda yordam beradi.

2. Miyaning alfa-toʻlqinlarini ishga tushiring 

“Agar yangi ishtiyoqlar paydo boʻlmasa, yangi gʻoyalar ham tugʻilmaydi” – deya takrorlardi Walt Disney kompaniyasi innovatsiyalar va ijod boʻlimining sobiq boshligʻi Dunkan Uordl (Duncan Wardle). Bu toʻgʻri fikr. Doimiy ravishda bir xil ishni bajarganda biror yangi narsa oʻylab topish imkoniyatidan mahrum boʻlasiz.

Odatiy tartibni oʻzgartirishga harakat qiling va bunda miyaning alfa-surʼatlarini ishga soling. Ana shu turdagi miya toʻlqinlari sokin holatga xosdir. Olimlar ular ijodkorlikning yuqori darajasi bilan bogʻliq ekanini isbotlashgan.

Gʻaroyib g‘oyalar hotirjam holatda boʻlganimizda paydo boʻladi: yuvinish xonasida, sayr vaqtida, meditatsiya yoki mashgʻulotlar davomida.

Ish kunida hotirjam nafas olishga ham vaqt boʻlmaydi. Buni oʻzgartirishga harakat qiling. Masalan, Googleʻda xodimlari vaqtining  20 foizini fikrlashga sarflashlari mumkin. Buning natijasida esa Gmail, AdSense va “Google Yangiliklar” paydo boʻlgan.

Alfa-toʻlqinlarni ishga tushirish mumkin boʻlgan ish sharoitlarini yarating. Masalan, jamoa aʼzolarining har kunlik yigʻilishlarini birgalikdagi jismoniy mashqlar yoki meditatsiyaga bagʻishlang. Agar bu siz uchun oʻta radikal boʻlsa, majlislarda hech boʻlmaganida musiqani yoqing. Umuman, majlislarni gʻoyalarning rasmiy taqdimoti emas, suhbat deb qabul qiling.

3.Yodingizda boʻlsin, har bir insonda ijodiy salohiyat mavjud

Rahbarlar ijod – “ijodkorlar” boʻlimining yoʻnalishi deb hisoblab, koʻpincha xatoga yoʻl qoʻyishadi. Biroq salohiyat har bir insonda mavjud. Bor-yoʻgʻi uni kashf etish uchun mos keladigan sharoit zarur.

Ofis dizaynini oʻzgartiring. Shunday muhit yaratingki, turli boʻlimlardagi odamlar kutilmaganda uchrashib, suhbat qura olishsin. Aynan shunday rejalashtirilmagan suhbatlarda koʻpincha yangi gʻoyalar tugʻiladi.

“Yaxshi” gʻoyalar tushunchasini oʻzgartiring. Biror kishining takliflari oʻta gʻalati boʻlib koʻrinsa ham ulardan voz kechmang. Odamning hozirgi gʻoyasi u qadar yaxshi boʻlmasa-da, keyingisi ajoyib boʻlishi mumkin. Agar uni darhol tanqid qilishga tushsangiz, kelasi safar u oʻz fiklari bilan oʻrtoqlashmaydi.

Fikrlash tarzini oʻzgartiring. Rahbariyat yoki ijod boʻlimi jamoadagilarning qolgan qismiga qaraganda ijodkorroq deb oʻylash yaramaydi. Kompaniyada oʻzaro yordam va koʻmak madaniyati rivojlangan boʻlsa, odamlar bir-birlarini teng deb sanashganida xodimlarning salohiyati oʻsadi.

Texnologiyalar + Ijodkorlik = Afsun

Sunʼiy idrokning rivojlanishi bilan millionlab ish oʻrinlari avtomatlashtiriladi. Biroq ijodkorlikning ahamiyati orta boshlaydi. Bu brendingiz nafaqat biror kashfiyotni amalga oshirishi, balki undan keyin ham mavjud boʻlishi uchun zarur.

Jamoangizdagi kashfiyotchilikni qoʻllab-quvvatlash va unga sarmoya kiritishning ayni vaqti. Ana shunda kelajakda birgalikda sehrli yutuqni yaratishga muvaffaq boʻlasiz. Uolt Disney aytganidek: “Loyihalashtirish va ijod qilish, dunyodagi eng gʻaroyib joyni yaratish mumkin. Biroq orzuni amalga oshirish uchun insonlar kerak”.

Bo‘limlar

So'nggi yangiliklar

1-iyuldan Markaziy bank fuqarolarga ipoteka va avtokreditlar berish talablarini kuchaytirmoqda

Qarz oluvchilarning kredit tavakkalchiliklarini baholashda qo‘shimcha ko‘rsatkich hisobga olinadi.1-iyuldan Markaziy bank fuqarolarga ipoteka va avtokreditlar berish talablarini kuchaytirmoqda. Regulyator raisi Mamarizo Nurmuratovning tegishli qarori 28-fevral...

1-oktabrdan xavflilik darajasi yuqori mahsulotlarni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish joriy etiladi

Yil yakunigacha shaffoflik va korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha Texnik tartibga solish axborot tizimi ishga tushiriladi. 27-fevral kuni texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi davlat boshqaruvini takomillashtirishga qaratilgan...

BMT O‘zbekiston tashabbusi bilan 2027 yilni «Xalqaro barqaror va yashovchan turizm yili» deb e’lon qiladi

O‘zbekiston tomonidan ilgari surilgan ushbu rezolyutsiyaga 80 dan ortiq a’zo mamlakat ham mualliflik qildi. 26 fevral kuni Nyu-Yorkda BMT Bosh Assambleyasi tomonidan «2027 yil -...

Bojxona kodeksiga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritildi

Prezident tomonidan imzolangan qonun bilan Bojxona kodeksiga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritildi. O‘zgartirish va qo‘shimchalarga ko‘ra, tovarlarni olib kirishda bojxona qiymatini aniqlashga doir normalar xalqaro standartlarga muvofiqlashtirildi,...

O‘zbekiston qonunchiligida 1-martdan nimalar o‘zgaradi?

O‘zbekiston qonunchiligida 1-martdan boshlab bir qator o‘zgarishlar joriy etiladi.Oziq-ovqat mahsulotlarini eksport qiluvchilarni moliyalashtirishOziq-ovqat mahsulotlarini eksport qiluvchilarga eksportdan oldingi va eksport savdo operatsiyalarini moliyalashtirish uchun 2...

O‘zbekistonliklar mart oyida necha kun dam olishi ma’lum bo‘ldi.

O‘zbekistonliklar mart oyida necha kun dam olishi ma'lum bo‘ldiNavro‘z bayramida o‘zbekistonliklar ketma-ket 4 kun, 8 mart kuni esa besh kunlik ish haftasi ishchilari 3...