LoyihalarBiznes motivatsiya"Disney" kompaniyasidan ishtiyoq beruvchi 3 ta biznes motivatsiya

«Disney» kompaniyasidan ishtiyoq beruvchi 3 ta biznes motivatsiya

Qiziquvchanlik, innovatsiya va «afsun» haqida

1.“Nima uchun?” degan savol bilan koʻproq murojaat qiling

Agar farzandlaringiz boʻlsa yoki bolalar bilan tez-tez muloqot qilib tursangiz (yoki bolaligingiz yodingizda boʻlsa), mittivoylarning eng sevimli savoli – “Nima uchun?” ekanini juda yaxshi bilasiz. Kattalar bu savolni juda kam berishadi. Biz faktlar va jiddiy axborotlarga tayanishga odatlanganmiz. Bu ijobiy holat. Biroq raqobatchilarimizda ham xuddi ana shu maʼlumotlar mavjud. Mazkur holatda koʻprogʻiga erishish uchun qanday qilib biznes-strategiyani qurish mumkin? “Nima uchun?” savoli bilan oʻz-oʻzingizga murojaat qilishga harakat qiling.

Masalan, nima uchun odam koʻpincha bitta restoranga tashrif buyurishi holatini tahlil qilamiz:

Nima uchun sevimli restoraningizga borasiz? – U qulay yerda joylashgan va taomlari yaxshi.

Nima uchun sizga taomlari yoqadi? – U mazali va arzon.

Biroq nima uchun aynan shu restoranni tanlaysiz, yaqin atrofda shunga oʻxshagan muassasalar koʻpku? – Bu yerda xizmat sifati yaxshi.

Sizga bunday sifat nima uchun yoqadi? – Siz bilan shunday munosabatda boʻlishadi-ki, oʻzingizni darhol yaxshi his etasiz.

Bunday munosabatda boʻlishganida nima uchun oʻzingizni yaxshi his etasiz? – Restoran menejeri ismlarni yodda saqlaydi va tabassum bilan kutib oladi. Ofitsiantlar shoshilmaydi va kuningiz qanday oʻtganini chin dildan soʻraydilar. Ayrimlari odatiy buyurtmalarimni ham bilishadi.

Nima uchun bu sizni yana va yana aynan shu restoranga qaytishga majbur qiladi? – Bu yerda oʻzingizni deyarli oila aʼzosidek his etasiz, mazkur holat esa bugungi kunda kamyob narsa.

Takror va takror savol bilan murojaat qilib, muassasani yoqtirish muayyan taom va narxga emas, ushbu joyda oʻzingizni qanday his etishingizga bogʻliq ekaniniga amin bo‘ldik . Qaysi sohada ishlashingizdan qatʼi-nazar mijozlar va ularning his-tuygʻulari siz uchun eng muhim narsa boʻlishi lozim. “Nima uchun?” savoli esa ularni yaxshiroq tushunishda yordam beradi.

2. Miyaning alfa-toʻlqinlarini ishga tushiring 

“Agar yangi ishtiyoqlar paydo boʻlmasa, yangi gʻoyalar ham tugʻilmaydi” – deya takrorlardi Walt Disney kompaniyasi innovatsiyalar va ijod boʻlimining sobiq boshligʻi Dunkan Uordl (Duncan Wardle). Bu toʻgʻri fikr. Doimiy ravishda bir xil ishni bajarganda biror yangi narsa oʻylab topish imkoniyatidan mahrum boʻlasiz.

Odatiy tartibni oʻzgartirishga harakat qiling va bunda miyaning alfa-surʼatlarini ishga soling. Ana shu turdagi miya toʻlqinlari sokin holatga xosdir. Olimlar ular ijodkorlikning yuqori darajasi bilan bogʻliq ekanini isbotlashgan.

Gʻaroyib g‘oyalar hotirjam holatda boʻlganimizda paydo boʻladi: yuvinish xonasida, sayr vaqtida, meditatsiya yoki mashgʻulotlar davomida.

Ish kunida hotirjam nafas olishga ham vaqt boʻlmaydi. Buni oʻzgartirishga harakat qiling. Masalan, Googleʻda xodimlari vaqtining  20 foizini fikrlashga sarflashlari mumkin. Buning natijasida esa Gmail, AdSense va “Google Yangiliklar” paydo boʻlgan.

Alfa-toʻlqinlarni ishga tushirish mumkin boʻlgan ish sharoitlarini yarating. Masalan, jamoa aʼzolarining har kunlik yigʻilishlarini birgalikdagi jismoniy mashqlar yoki meditatsiyaga bagʻishlang. Agar bu siz uchun oʻta radikal boʻlsa, majlislarda hech boʻlmaganida musiqani yoqing. Umuman, majlislarni gʻoyalarning rasmiy taqdimoti emas, suhbat deb qabul qiling.

3.Yodingizda boʻlsin, har bir insonda ijodiy salohiyat mavjud

Rahbarlar ijod – “ijodkorlar” boʻlimining yoʻnalishi deb hisoblab, koʻpincha xatoga yoʻl qoʻyishadi. Biroq salohiyat har bir insonda mavjud. Bor-yoʻgʻi uni kashf etish uchun mos keladigan sharoit zarur.

Ofis dizaynini oʻzgartiring. Shunday muhit yaratingki, turli boʻlimlardagi odamlar kutilmaganda uchrashib, suhbat qura olishsin. Aynan shunday rejalashtirilmagan suhbatlarda koʻpincha yangi gʻoyalar tugʻiladi.

“Yaxshi” gʻoyalar tushunchasini oʻzgartiring. Biror kishining takliflari oʻta gʻalati boʻlib koʻrinsa ham ulardan voz kechmang. Odamning hozirgi gʻoyasi u qadar yaxshi boʻlmasa-da, keyingisi ajoyib boʻlishi mumkin. Agar uni darhol tanqid qilishga tushsangiz, kelasi safar u oʻz fiklari bilan oʻrtoqlashmaydi.

Fikrlash tarzini oʻzgartiring. Rahbariyat yoki ijod boʻlimi jamoadagilarning qolgan qismiga qaraganda ijodkorroq deb oʻylash yaramaydi. Kompaniyada oʻzaro yordam va koʻmak madaniyati rivojlangan boʻlsa, odamlar bir-birlarini teng deb sanashganida xodimlarning salohiyati oʻsadi.

Texnologiyalar + Ijodkorlik = Afsun

Sunʼiy idrokning rivojlanishi bilan millionlab ish oʻrinlari avtomatlashtiriladi. Biroq ijodkorlikning ahamiyati orta boshlaydi. Bu brendingiz nafaqat biror kashfiyotni amalga oshirishi, balki undan keyin ham mavjud boʻlishi uchun zarur.

Jamoangizdagi kashfiyotchilikni qoʻllab-quvvatlash va unga sarmoya kiritishning ayni vaqti. Ana shunda kelajakda birgalikda sehrli yutuqni yaratishga muvaffaq boʻlasiz. Uolt Disney aytganidek: “Loyihalashtirish va ijod qilish, dunyodagi eng gʻaroyib joyni yaratish mumkin. Biroq orzuni amalga oshirish uchun insonlar kerak”.

Bo‘limlar

So'nggi yangiliklar

O‘zbekiston Buyuk Britaniya, Kanada va Avstraliya kabi davlatlar bilan viza tartibini soddalashtiradi

Work and Travel kabi dasturlarda ishtirok etuvchi talabalarning yo‘lkira xarajatlari uchun ssuda ajratiladi. O‘zbekiston Buyuk Britaniya, Germaniya va Kanada bilan viza tartibini soddalashtiradi. Bu haqda 7-dekabr kuni...

Talaba va o‘quvchilar uchun qishki ta’til qachon boshlanishi ma’lum qilindi

OTM talabalari, texnikum, kollej va akademik litseylar o‘quvchilari uchun ta’til 25-dekabrdan 7-yanvargacha davom etadi Talaba va o‘quvchilar uchun qishki ta’til qachon boshlanishi ma’lum qilindi. Bu haqda Oliy...

Kelasi yildan O‘zbekistonda ishlab chiqaruvchilar ekotizimi joriy qilinadi

Ayrim tadbirkorlarga onlayn davlat xaridlarida ishtirok etishda vositachilik yig‘imiga chegirma berilib, qo‘shimcha zakalat kiritilmaydi. 3-dekabr kuni “Davlat xaridlarida ishlab chiqaruvchilarni qo‘llab-quvvatlash hamda ularga keng imkoniyatlar...

O‘zbekistonlik tikuvchi BBCning 2024-yilgi “100 nafar ayol” ro‘yxatiga kirdi

Dilorom Yo‘ldosheva 40 nafar ayolga tikuvchilikni o‘rgatib, ishchi va maktab o‘quvchilari uchun kiyim-kechak tikishni yo‘lga qo‘ygan. O‘zbekistonlik tikuvchi va tadbirkor Dilorom Yo‘ldosheva 2024-yilgi dunyoning ilhomlantiruvchi va nufuzli ayollarini...

Oktabrda aholi valyuta xaridi va sotuvi o‘rtasidagi farq $600 mlnni tashkil etdi — Markaziy bank

Yil boshidan beri aholi banklarga $13,2 mlrd miqdorida xorijiy valyuta sotgan, ulardan esa $7,72 mlrd miqdorida sotib olgan. Oktabr oyida aholining chet el valyutasini sotish va xarid...

Endi o‘zbekistonliklar Xitoyga vizasiz borishlari mumkin bo‘ladi

Endi o‘zbekistonliklar Xitoyda 30 kun davomida vizasiz bo‘lishlari mumkin bo‘ladi. Bu haqda Tashqi ishlar vaziri Baxtiyor Saidov ma’lum qildi. 1-dekabr kuni O‘zbekiston va Xitoy rahbarlari o‘rtasidagi kelishuvlarni...